Problémy s notebookem Premio
Jeden z prvních větších problémů nastal, když jsem se k notebooku
Premio snažil sehnat originál nabíječku do auta - autoadaptér.
Nikdy jsem si nepředstavoval jaký to může být u nového výrobku problém. Celou tuhle patálii docela dobře popisuje
text emailu do společnosti AT Computers.
Tento email, zůstal bez efektu a já jsem nabíječku k notebooku sehnal velice krkolomným způsobem a asi až po dvou měsících.
I když údajně šlo o originál autoadaptér od jednoho z oficielních dealerů
AT Computers, tak to byl v podstatě noname univerzální typ, který se přehříval, či přesněji řečeno
tavil. Většina těla nabíječky se během ročního provozu částečně roztekla a samotná zástrčka do autozapalovače se
roztekla zcela a musel jsem ji vyměnit zhruba po necelém čtvrť roce. Jsem ten poslední, co by si kdy koupil neoriginální nabíječku k čemukoliv, ale tohle byl "
originál" doporučený výrobcem notebooku. Jiná varianta však zřejmě
neexistovala.
Již v den koupě jsem věděl, že 256MB operační paměti je
opravdu málo a notebook její rozšíření volný paměťovým slotem umožňoval. Po krátké době jsem však pochopil, že je to
prakticky nemožné. S velkým vynaložením sil by se sice rozšiřovací modul sehnat dal, ale samotné rozšíření bych si musel provést sám za cenu
ztráty záruky, což jsem samozřejmě absolvovat nehodlal.
Notebook měl také závady projevující se po "zvukové stránce":
V prvé řadě se rychle a dost
přehříval, což měl na starosti eliminovat opravdu
hlučný ventilátor. Při sledování filmu bylo hučení
zřetelně slyšet i v hlasitých scénách filmu a při nejvyšší hlasitosti integrovaných reproduktorků (při tichých scénách nebo při snížené hlasitosti ani nemluvě).
VRZAL. NOTEBOOK ZA 40TISÍC VRZAL JAKO STARÁ ALMARA!!!
Po velice krátké době začal notebook při otevírání a zavírání LCD krytu vrzat a jeho vnější plastový kryt praskat viz
názorné videozáznamy Vzhledem k mé profesi bylo dost obtížné notebook stále vozit do Ostravy k reklamacím. Mohl jsem výrobek reklamovat u prodejce nebo přímo u výrobce.
Potřeboval jsem notebook k práci a chtěl reklamační řízení co nejvíce urychlit, vozil jsem jej tedy přímo k výrobci AT Computers - i když pro reklamace zde figurovala další firma -
SIL Eastern Europe.
Reklamační řízení u firmy
SIL Eastern Europe probíhalo vždycky velice
nestandardně - kryt sice opravili, ale pokaždé v reklamačním protokolu uváděli záruku jako
bezplatná-neoprávněná, mimozáruční a podobně - dokonce jsem si při druhé reklamaci musel vynutit její přepsání.
Třetí reklamaci jsem realizoval přímo prostřednictvím prodejce - firmy DATART. Zjistil jsem, že notebooky
Premio už DATART ani neprodává(je mi zcela jasné proč..), ovšem notebook samozřejmě do reklamace převzali a celou záležitost vyřídili profesionálně pro vzoru solidních západních prodejců.
Ušetřete si problémy!
Stejný typ chasi notebooku Premio jsem nalezl i po dvou letech "nový"..
...v nabídce nejméně jednoho z dealerů
AT Computers i když mezi low-endovou nabídkou.
Také se samozřejmě vyskytuje v bazarových nabídkách.
I když samozřejmě nevím kolik typů bylo tak nekvalitních jako můj konkrétní, rozhodně bych v případě takovéto firmy nebyl příliš pozitivní. Přístup výrobce
AT Computers i servisu
SIL Eastern Europe k zákazníkovi je v případě jakýchkoliv problémů mírně řečeno:
hrozný!
Po špatném rozhodnutí, pro jejich výrobek, Vás může před větším nebo menším zklamáním, případně před nekonečnými soudními tahanicemi, zachránit pouze profesionální a vstřícný přístup prodejce.
V tomto ohledu však nemusíte mít stejné štěstí jako já...
Na závěr "recenze" a z popsaných zkušeností tedy radím:
Pokud se rozhodujete pro koupi notebooku - NE značku Premio!
JIP
Na začátek článku >>>